Використання здоров'язбережувальних технологій

Використання здоров’язбережувальних технологій та створення рухово-оздоровчого простору
 З огляду на це одним із пріоритетних напрямків роботи нашого дошкільного навчального закладу є збереження і зміцнення здоров'я, формування здорового способу життя дошкільнят,активної життєвої позиції щодо власного життя та власної безпеки.
Зважаючи на це, перед нашим колективом постало ряд важливих завдань:
  • створення сприятливих умов для рухово-оздоровчого простору;
  • впровадження і використання в процесі фізичного розвитку дитини інноваційних технологій сучасності;
  • організація фізкультурно-оздоровчої роботи на основі здоров'язбережувальних технологій.
Для вирішення основних завдань дошкільний заклад звернувся до питання залучення різних, як стандартних, так і нестандартних здоров'язбережувальних технологій в практиці роботи з дітьми. На сьогодні в дошкільному закладі склалася ціла система здоров'язбережувальних технологій, які практично релізуються в роботі з дітьми з метою збереження та зміцнення їх здоров'я.
Здоров'язбереження - складний процес, забезпечення якого передбачає виконання ряду умов.
Профілактично-лікувальні технології:
  •   Аромотерапія,електроаерозольна терапія.
  •   Різні види самомасажу, ходіння по доріжках здоров'я, загартувальні процедури тощо.
Оздоровчі  технології терапевтичного спрямування:
  • пісочна терапія (сендплей); 
  • музична терапія;
  • ігрова терапія (для дітей, які потребують певних корекційних впливів).
Інноваційні оздоровчі технології:
  • елементи художньої гімнастики;
  • пальчикова гімнастика;
  • дихальна та звукова гімнастики;
  • психогімнастика (вправи, ігри,етюди, пантоміми);
  • ігровий стретчінг.    
    Для втілення в життя поставлених завдань, колективом закладу проведена значна робота по зміцненню і оновленню здоров'язберігаючого простору, який включає в себе:
  • спортивний зал з раціонально підібраним фізкультурним та спортивно-ігровим обладнанням (понад 10 років);
  •  фізкультурні куточки;
  • куточки здоров'я, масажери та ін.
   Широко використовується нетрадиційне фізкультурне обладнання:
  • тунель для прокочування м'яча та різноманітних підлізань;
  • різнокольорові сліди;
  • художні доріжки;
  • жорсткі килимки;
  •  парашути;
  •  природний матеріал для виконання загальнорозвиваючих вправ, що стимулює біологічно активні точки;
  • яскраво оформлені предмети та інвентар для виконання загальнорозвиваючих вправ та ін.

     В систему роботи дошкільного закладу впроваджуються інноваційні технології з фізичного виховання такі, як: фітбол-аеробіка, стретчінг, степ-аеробіка, система вправ Пілатес на заняттях з фізкультури та в руховому режимі для дітей і визначили етапи впровадження кожної з технологій. Як показує досвід роботи, дані технології можуть бути ефективним доповненням до державних програм. Використання м'ячів-фітболів дозволяє збільшити рухову активність дітей протягом дня.
Система вправ Пілатес - зорієнтована на баланс та гармонію всього тіла, в якій основний акцент спрямований на пластичність, розтяжку та планомірний розвиток усіх м'язів.
    Дуже цікавий і дієвий вид аеробіки - степ-аеробіка. Це ритмічні рухи вгору-вниз на спеціальній платформі. Такі вправи розвивають рухливість у суглобах, формують склепіння стопи, тренують рівновагу, серцево-судинну, дихальну систему.
Кожна дитина на заняттях знаходить фізичне і моральне задоволення, отримує заряд енергії та бадьорості, а також "море"позитивних емоцій.
     Одна з технологій, що використовується в роботі з дітьми – стретчінг (розтяжка). Це комплекс вправ, призначений для того, щоб м'язи були еластичними, а суглоби гнучкими й рухливими.
     Діти з великим задоволенням займаються у надувному басейні, де вчаться вмінню поводити себе у воді, грають, розважаються, загартовуються. Все це сприяє оздоровленню, фізичному розвиткові, позитивно впливає на всі системи організму дитини.
Кожна дитина на заняттях знаходить фізичне і моральне задоволення, отримує заряд енергії та бадьорості, а також "море"позитивних емоцій.
  Одним із важливих напрямків діяльності ДНЗ є корекційна робота з дітьми. З цією метою функціонує група для дітей з фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення. Учитель-логопед діагностує мовленнєвий розвиток дошкільників, планує і проводить корекційну роботу з постановки звуків мови, автоматизації звуків у складах, словах, реченнях, зв'язному мовленні. Проводить релаксацію, дихальну, пальчикову й артикуляційну гімнастики, масаж, ігротренінг, казкотерапію, логоритміку, розвиває фонетико-фонематичний слух.

Комментариев нет:

Отправить комментарий